Oh Maikel! (Bukan Jeksen)

Posted by gadis jumaat | Posted in

Smalam, dah laaa punye malas nak pergi client kat Shah Alam tu, sbb aku kan dah dengan projek Kongpoh. Tapi memandangkan client suda call n sms n email bertalu-talu, maka terpaksa pegi laa jugak, sbb yg lain tolak2 je kat aku, and CFO pon buat diam je bile client email dia. So okkkk fineee aku pegi.

Lagi satu aku malas sikit nak gi Puncak Niaga ni sbb memikirkan Encik Maikel tu ada satu macam rasa tak bes dia bila aku bawak skarang, macam semput kekadang. Bunyi pon dah tak macam dulu, macam bunyik pecah gitu. Nak naik public transport sangattttlah leceh dari Gombak - Shah Alam ni. Kena naik skuter - lrt - komuter - teksi. Ngeee. Gi kongpoh tadek problem, sbb gi ngan housemate aku ngan kete dia tiap2 hari sekarang, kebetulan sama projek.

Sooooo, smalam ape yg aku risaukan dah jadik. Dah rasa semacam, sbb bile aku nak accelerate, dia macam reluctant, so aku terpaksa bawak dalam 80 camtu je. Tetibe time ngah menikmati perjalanan kat highway tu dengan jayanya, dia jadik makin slow then last2 tanak gerak. Engine tak mati pon. Tapi dia taknak gerak haha how random is thatt. Makaaa tersadailaa aku tepi hiway tu sorang-sorang. Wuuu.

Nasib baik ngam2 bawah jejantas yg dia lukis gambar payung tu, so agak selamat aah. Nak tolak bahaya, sbb hiway tuh sumer laju, pastu jauh dari kedai2 ke ape. Bnyk nombor 'repair moto' or 'tayar pancit' kat tiang jejantas tu, so aku call laa salah seorang tu yg bernama ABDUL KARIM.

"Hello, boleh saya cakap dengan Abdul Karim?", aku tanye sbb dengar suara orang yg angkat tu cam suara seorang makcik tua T_T

"Yaa, bercakap."

"Moto saya, rosak ni kat tepi highway, boleh datang tak?"

"Dekat highway mana?"

"Erk saya tak sure la pulak. Ape aaaa. Banyak tempat ke encik tampal iklan ni?"

"Highway ada banyak... Federal? PLUS? NKVE?" Cehhh, dia ignore soalan beta ye.

"Aaaa, jap ngah pk, saya tau ni, tapi saya tak sure-"

"Okay, tanye dulu orang lain, tu hiway ape, pasni call saya balik."

"Tapi sini tadek orang-", blom sempat aku abiskan ayat, zassss, dia terus letak fon! Alhangennyierrr! Mana ada orang lepak2 tepi hiway woiiii! Hampehhhh!

Yang aku pun, panic punye pasal, boleh terlupe lakkk hiway ape??? Lempang diri sendiri laj-laju! Dok teringat PLUS tapi rasa macam salah. Seminit kemudian baru teringat NKVE!!! AAAAAAAAAAAAA geram ngan memory ni yg makin teruk ke hape ke banyak makan semut ke banyak ngintai orang mandi ke ape aaaaaa! Tapi mebi gak tak ingat sbb aku nih jenis tau jalan tapi nama2 sumer ni aku tak amek port, lagipun ni bukan jalan gi opis cam biasa, ni jalan ke opis client! Fuhhh trying so hard to justify myself! T_T

Soooo, last2 aku tinggal je moto tu kat bawah jejantas tu SAMPAI SEKARANG sbb malas nak pk sbb rasa serabut semacam, yg aku tau, nak sampai Puncak Niaga je n setelkan issue dorang. Sooo, aku mintak housemateeee gak dari Kongpoh tolong amekkan aku, then kitorang sama2 gi Puncak Niaga, then issue setel lam kol 4, chow semula ke Kongpoh. Ngeee.

Smalam pening pk sal ni, takkan nak sewa lori sbb lori mahal sangat. Nak tolak susah. Nak panggil orang bengkel, biasanya dia tak layan datang2 ni huwaaa. So aku jadik malas pk. Time incik sayang risau2 petang smalam n call aku, aku jadik ter-moody lak sbb seriously, aku takleh multitasking pk sal moto rosaknye, dengan rumahnye yg bakal kosong sbb housemate yg baik giler dah nak pindah Khamis ni, dengan umah yg dah tadek peti ngan mesin basuh, dengan kerja opis lagi. Time2 camnih mulalaa rasa nak dekat ngan family, where such things will be taken care of and I won't have to worry! :"(

Tapi malam tu before nak tido, aku cakap kat incik sayang, "Yang... Orang teringat laa kat moto orang..." Ceh padahal petang tadi dia gak yg tanak diskas sbb moody. Ngee.

"Tulaa... B pun teringat ni! Esok kite pegi carik orang bengkel ye..." Huhu terharu bangettt.

Lately nampak sangat kasey sayang dia kat aku :") Dulu mmg dia cakap dia sayang gak, tapi macam hesitate sket, macam tak lepas. Maybe sbb selalu gado, so dia jadik insecure kot. Laki pon akan rasa gitu what. Mereka juga takut2 nak kasik chenta sepenuh hati sebab takut dilukai. Eceh. Skang nih, dia bagi tak agak-agak dah hahahaa. Dia dah banyak berubah for the better, and aku pun rasa aku sama, it's mutual. Skang dah bleh kontrol amaroh, takdelaa time tensen je terus mintak putus cam dulu, tsk tsk. Jiwa mudaa...

Malam tadi dia cakap, "Taktaulaa B jadi cemana kalo takde yayang... Jangan tinggalkan B tau...", aku cam omg, dia taknah cakap camni, bayangkan this is coming from someone yg rock uuu tahap nyanyi lagu2 hantu tak-jelas-biji-butirnya pastu beraksi ganas di atas pentas. Kalaulaa dia tak kisah aku tempek link utube dia time dia perform aritu (ke, tak kisah? :P).... Ohhh dan ooohhh lagiii...

Soooo, nih aku ngah tunggu dia datang, nak tengok maikel ada lagi tak bawah jejantas, ataupun dah cacat anggota ke ape. Wuuuuu sayang maikel tu! Walaupun ada problem tsk tsk.

Gotta go!


You know you love me!

Comments (1)

uishm bahayanye nye meninggalkan beliau sebegitu rupa. iskkkk. hopefully, dia masih sempurna. rasenye dia jd camtu mebbe ade kaitan ngan tali minyak or piston or electric coil. huhuhu