Raya For Me This Year.

Posted by gadis jumaat | Posted in

1. Tentu sekali lebey meriah dengan kehadiran orang baru in the family, Chuck! Tribute to Chuck Bass the womanizer, womanizer, muke bad boy tapi hati kekadang baik dalam Gossip Girl xoxo... Haha suke! Suke!

Will the real Chuck Bass, please stand up!

Maikel & Chuck kesayangans...

2. Tak sempat buat biskut raya ngan kek raya pun. Memandangkan aku tak suke bake cake tapi suke menghias sahajaaaaa, maka, mariii beli marble cake kat giant pastu hias cam yang mak Hanis Zalikha jual. Hehe. Tapi tu laa, PERASAAN kek itu kureng. Dia kene buat mudchoc musmet jugakkkkk. :P


3. Seronok sbb family Abang Nuar datang malam raya memeriahkan aktiviti persiapan raya. Kakak ipar aku kate, sbb tanak kitorang rasa tak bes malam2 raya sbb kurang sorang family member :(

Main bunga api ngan anak2 sedara.
Kalo kat gombak main sorang2 je lam bilik air hahaha!


Tengoklaa Ichad 'bertafakur' ke apetahhh atas benda bulat tu!
Tengok jari ngan mate dia! Haha tatahan terus snap, snap!
Dia tiru naruto ke apetahhhh.
Anak sedara aku yg ni laa yg tetibe tanye abang aku aritu, "Abah, T0kki mana abah?" Dia baru prasan Ayah aku tadek.
Kasut raya paling woww untuk musim raya ini! :P
Saat menemanin anak sedaraku carik sandal raya.

4. Routine raya dah berubah for the first time, sebelum ni tak reti aku gi kubur-kubur ni.

Seronok tengok batang pokok kemboja yg Abang Nuar patahkan dari pokok sekitar then pacak kat kubur Pok dulu dah keluarkan serimbun bunga kemboja yg cantik sangat. Bayangkan batang je tu, belum jadi pokok dah kuar bunga banyak. 'Sejuk' orang kate...

Aku ada baca, adab datang kubur, memule kasik salam dan sebut nama yg biasa kite panggil kat arwah, contohnya, "Assalamualaikum, Pok...", then insyaAllah roh dia bukan sahaja dapat jawab salam kite, malah dapat jugak kenal siapa yang datang tu. Wallahualam...

Tapi selalunye aku akan sebut, "Assalamualaikum Pok... Adik datang ni..." then bile nak balik akan cakap, "Pok, adik balik dulu Pok..." Adeih. Pok dengar ke aa? Ishk lagi mau tanye...

Tapi yg tak bes sbb tak sempat pon bawak Pok merasa naik kete aku. Dulu taim masih bermaikel, Pok pernah cakap nak tumpang moto aku tu gi KL! Huhu macamlaa dia tu gagah macam dulu, aku pun tak larat... :")

5. First time driving jejauh sorang2! :( This raya marked the end of zaman-bermanja-tunggu-kakak2-aku-amek-bawak-balik-Kuantan dan zaman2-naik-bas-transnasional T_T.

Sedia nak balik Gombak ni.
Sebenarnye nak tunjuk mekap mata sbb terpengaruh ngan ija yg dah pandai mekap mata haha... Sblm ni takleh mekap mata sbb naik maikel! Masuk habuk! Pastu mata berair! Ngeee.

Okay, tu je laa raya untuk aku tawun ni. Ada amek gambar ramai2 tapi Kak Da tak kasik tunjuk sape2 sbb gamba tu haha agak censored bagi dia. Gamba pun tak bnyk amek sbb tertekan tgk bentuk badan sendiri!!!!!!!! Skian trima kasih. Mari berdiet smula, mari??? :D




You know you love me!

Comments (0)